Εκτύπωση

Το Ε.Κ.Φ.Ε. Λέσβου διοργανώνει την 1η Έκθεση Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Μαρτίου και ώρες 9.00-13.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων των κεντρικών Λυκείων Μυτιλήνης.

Πρόγραμμα

8:30-9:00

Προετοιμασία Ομάδων

9:00-9:10

Καλωσόρισμα

9:15-11:45

Έκθεση πειραμάτων & κατασκευών

11:45-12:10

Θεατρική παράσταση (Σάτιρα) από μαθητές της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Αγιάσου: «Μορφές της Φυσικής και των μαθηματικών μέσα από την αγιασώτικη ντοπιολαλιά και σάτιρα» Παρουσίαση

12:10-12:30

«Το Ποτηρόφωνο» (Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης)

 

Τέλος εκδήλωσης - Αποχώρηση

Σας ενημερώνουμε ότι οι κάτωθι ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών θα παρουσιάσουν τις αναφερόμενες εργασίες τους:

 

Παρουσιάσεις

 

1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

 

 

Μέσα από ένα σύγχρονο και εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα για τους μαθητές, την εξερεύνηση του διαστήματος, παρουσιάζονται με απλές πειραματικές διαδικασίες μερικά εντυπωσιακά φυσικά φαινόμενα κάνοντας χρήση απλά υλικά και παιδικά παιχνίδια. Η ομάδα των μαθητών συνεργάστηκε και προσδιόρισε τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουμε βγαίνοντας έξω από τη γήινη ατμόσφαιρα λόγω των ακραίων συνθηκών, και τη ζωή των μελών της αποστολής στην επιφάνεια του Άρη.

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Πίκουλος Ε., Βύρας Χ., Βλάττας Μ., Σαμίου Γ.,Μαργαρίτης Ε., Σπανέλλης Ε.

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Κλειδαράς Αλ., Γαλάνης Αργ., Πλακωτάρη Ζ., Μαθιουδάκη Ε., Χατζηβασιλείου Ε. Πίκουλος Α.

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Τσιλιμιδού Π., Παπαδοπούλου Π., Κονσολάκη Ι., Βλουτέλλη Β., Βασιλείου Δ., Δεληγιάννης Μ.

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Τσαμασλή Π., Περιμένη Μ., Μαυρίκου Κ.)

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Τσιλιμιδού Π., Παπαδοπούλου Π., Κονσολάκη Ι., Βλουτέλλη Β., Βασιλείου Δ., Δεληγιάννης Μ.

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Τσαμασλή Π., Περιμένη Μ., Μαυρίκου Κ.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές Ε. Βαλάκος ? Ρ. Σπανέλλη

 

2ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Αραπαντώνης Γιώργος, Βαριάμης Δημήτριος, Αλεντά Ελένη, Κουκούλα Παρασκευή, Χριστόφα Ταξιαρχούλα

 

Υπεύθυνος καθηγητής : Καρδαλάς Κώστας

 

4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

 

 

Κατασκευάσαμε ένα ομοίωμα κατακόρυφου υδρόμυλου ελληνικού τύπου. Η υδροηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για την κίνηση της φτερωτής, εξασφαλίζεται με μια ηλεκτροκίνητη αντλία, η οποία ανεβάζει το νερό σε ύψος 40cm. Η αλλαγή κατεύθυνσης της κίνησης έχει επιτευχθεί με ένα σύστημα δύο γραναζιών, ενός οριζόντιου και ενός κατακόρυφου.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Παναγιώτα Κορδογιάννη, Αναστασία Καρακωντή

 

Υπεύθυνοι καθηγητές : Καρακλά Μυρσίνη, Μαχαιρίδου Ευγενία

 

Γυμνάσιο Αγιάσου

 

 

Η μηχανή κυμάτων είναι μία αυτοσχέδια πειραματική διάταξη αναπαράστασης κυμάτων, όπου αποτυπώνονταιτα βασικά χαρακτηριστικά του κύματος (μήκος κύματος, ταχύτητα διάδοσης).

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Ασβεστά Βασιλεία, Κεφάλα Μαρία, Κουταλέλλη Σοφία, Τζαννής Μιχάλης, Τζαννής Παναγιώτης, Χατζέλλη Ταξιαρχούλα,Χατζηβασιλείου Ανδρονίκη.

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παλαιολόγου Ελένη, Παπαβασιλείου Αντιγόνη.

 

Γυμνάσιο Παμφίλων

 

 

Πρόκειται για ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου σε λίμνες, στην θάλασσα και ποτάμια, φέρνοντας εις πέρας διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον εξοπλισμό που διαθέτει, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται.Οι μαθητές εξόπλισαν το υποβρύχιο όχημα με ειδική κάμερα παρακολούθησης για να βιντεοσκοπήσουν τα ύφαλα των πλοίων το βυθό και να δουν την βιοποικιλότητα του.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Καραγιάννη Ταξιαρχούλα, Χατζησταματίου Δήμητρα, Φιάσκα Όλγα,Ζεϊβέκης Αλέξανδρος

 

Υπεύθυνοι καθηγητές: Φεργαδιώτης Δημήτρης, Χατζησάββα Κλεονίκη

 

Γυμνάσιο Πέτρας

 

 

Παραγωγή CO2 από υλικά καθημερινής χρήσης και ελεγχόμενη διοχέτευσή του για σβήσιμο φλόγας.

 

Πειραματιστήκαμε με το υλικό και τον όγκο του μπουκαλιού, τα όργανα της διάταξης για εξάλειψη των διαρροών, το είδος της στρόφιγγας που εξασφαλίζει την αναγκαία ροή για σβήσιμο της φλόγας, το συνδυασμό ουσιών που παρέχουν ικανοποιητική ποσότητα CO2, το πώς θα έχουμε επαναλαμβανόμενες πυροσβέσεις.

 

 

Κατασκευή ενός τρισδιάστατου κυττάρου από κερί gel με εσωτερικά οργανίδια από χειροποίητο σαπούνι και άλλα υλικά.

 

Πειραματιστήκαμε με θερμοκρασία τήξης και πήξης του κεριού, με την επιλογή του σκεύους ? καλουπιού, με τα υλικά που αναπαριστούν τα οργανίδια και τους τρόπους που τοποθετούνται μέσα στο κύτταρο, παρασκευάσαμε σαπούνι με ψυχρή μέθοδο στο οποίο δώσαμε τη μορφή των οργανιδίων που θέλαμε.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Βλουτής Χρίστος, Δρακούλα Ασπασία Κώστογλου Ευάγγελος, Μακριδάκη Αριάδνη Μανωλικάκης Άγγελος, Μαυρέλλης Περικλής, , Παπαϊωάννου Μαλαμάτη,Τσάμαλη Χριστίνα,

 

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μέγκουλας Νίκος, Βελλέ Μαντώ

 

2ο ΓΕΛ Μυτιλήνης

 

·         «Μελέτη των χαρακτηριστικών της πηγής»

 

Με ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα, θα μελετηθεί η ΗΕΔ και η εσωτερική αντίσταση της πηγής.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Απόστολος Καζαντζής, Δημήτρης Ντουνιάς,  Ορέστης Πετρίδης, Στρατής Ποδάρας, Νίκος Χαλκιαδάκης

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Ευστράτιος Βάρκας

 

 

Πείραμα παρουσίασης της ενέργειας που παράγεται κατά την οξείδωση της γλυκόζης.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: : Γιάννης Λεονής, Μαίρη Μαριγλή,  Σωτήρης Στυλιανίδης, Δέσποινα Μαρτζαλή

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ραλλού Σπανέλλη

 

 

 

 

Κατασκευή ηλεκτρικού στοιχείου

 

Συμμετέχοντες μαθητές:Βάσω Αλεξανδρή, Θεοδώρα Κανελλή, Ανδρέας Παγώνης

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ραλλού Σπανέλλη

 

3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Γκιγκιλίνης Εμμανουήλ, Σέντας Γεώργιος

 

 

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Παππά Όλγα, Σκορδομπέκη Ιωάννα-Ταξιαρχούλα

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Κοντέλης Σταυρός, Κοντογιάννης Θεόδωρος, Λούκος Μιχαήλ, Μελιδωνης          Αναστάσιος

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Κουμρίγια Ραμαζάν, Μυρσινιάς Αντώνιος, Αιβαλιωτέλλης Γιάννης, Κατζανής Παναγιώτης

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Κοντέλης Σταύρος     , Κωφοπουλος-Λυμπέρης Σταμάτιος, Μελιδωνης Αναστάσιος, Σπύρος Καραγιλάνης, Αντώνης Ζαφειρέλλης, Μανός Βόσσος, Μιχάλης Ζαφειρέλλης

 

 

Σε σφαιρική φιάλη με πώμα και γυάλινο σωλήνα τοποθετούμε NH4Cl και NaOH και νερό. Αντιστρέφουμε την φιάλη και βυθίζουμε τον γυάλινο σωλήνα σε λεκάνη με νερό όπου έχουμε τοποθετήσει φαινολοφθαλείνη. Η αμμωνία που παράγεται προκαλεί τον πίδακα νερού στη σφαιρική φιάλη.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Σαμαράς Ευστράτιος, Μπουλλά Στελλα, Κρυσταλίδη Εύα, Ιωαννου Γεώργιος

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Πετροζέλλης Παναγιώτης, Δαγγέλλη Όλια, Λαμπρινίδης Μίλτος, Μουρίζη Σοφία, Πιπεράς Γιάννης, Τσακίρης Γιώργος, Βαρσάνης Χαράλαμπος.

 

ΓΕΛ Αγιάσου

 

 

Μελέτη του ιστορικού πειράματος του Γαλιλαίου με το κεκλιμένο επίπεδο , με το οποίο τεκμηριώθηκε ο νόμος της ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης.

 


Συμμετέχοντες μαθητές: Ανδρεαδέλλης Ραφαήλ, Αξιομακάρου Ευστρατία, Ασβεστάς Αντώνιος, Ζιλέλλη Βαρβάρα, Καρακωνσταντή Ιωάννα, Κεφάλας Μιχάλης, Κουντουρέλλη Μαρία, Κουτσκουδής - Βουρλής Μιχάλης, Πετεινέλλη Μαρία, Ψυρούκη Χρυσούλα

 

Υπευθυνοι Καθηγητες: Στυλιανίδης Στυλιανός, Παλαιολόγου Ελένη

 

 

Στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας της Β Λυκείου, οι μαθητές αποφάσισαν να μελετήσουν τις επιμέρους κινήσεις της οριζόντιας βολής επιβεβαιώνοντας τη θεωρία του Γαλιλαίου σχετικά με τη βαρύτητα. Η ιδέα της κατασκευής πάρθηκε από τις σημειώσεις του WillemJacob?sGravesande (1688-1742).

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Βουρλής Γεώργιος, Τσουκαρέλλης Δημήτρης, Χατζηγιάνης Αναστάσιος, Ψυρούκης Παναγιώτης, Χριστοφαρη Αικατερίνη, Χάιδου Ευστρατία, Βαρβάκη Ερινίκη, Γιαταγανέλλη Μαρία, Δουγραματζής Παναγιώτης, Παπαπορφυρίου Ευστρατία , Τσομπανέλλη Ουρανία, Χριστοφάρη Ευθυμία

 

Υπεύθυνοι καθηγητές: Στυλιανίδης Στυλιανός, Παλαιολόγου Ελένη

 

ΓΕΛ Παμφίλων

 

 

Θα παρουσιαστεί πείραμα όσμωσης χρησιμοποιώντας την πλασματική μεμβράνη ενός αυγού ως ημιπερατή μεμβράνη.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Περόγλου Δημήτρης, Σαραντίδη Ελένη, Τριανταφύλλου Φιλιώ, Φιάσκα Μιχαέλα, Χρήστου Χριστίνα, Συριανού Ράνια, Χατζηβασιλλέλη Ελένη, Βουτσή Ελένη, Κυρίκη Ταξιαρχούλα, Λάσκα Ειρήνη, Ισαλλάρη Άννα, Λαμάι Κλαούντια, Κιντάκα Βάσω, Μάγειρα Αναστασία, Λεονταρή Ταξιαρχούλα.

 

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ασημένια Κωστίδου

 

ΓΕΛ Πολιχνίτου

 

 

Τη σχολική χρόνια 2013-2014 η Α? τάξη του Γενικού Λυκείου Πολωνίου ασχολήθηκε με project που είχε θέμα την μετατροπή ενός απλού ποδηλάτου σε μηχανοκίνητο χρησιμοποιώντας τη μηχανή από ένα συνηθισμένο αλυσοπρίονο.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Αρμενάκης Μανώλης, Πονηρός Δημήτρης, Καλαγάνης Ουίλιαμ

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Τριανταφυλλίδου Κωνσταντινιά

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Γιανέλλη Μαρία, Καραευαγγέλλου Παναγιώτης, Πατσατζή Πηνελόπη.

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Μητρέλλος Παναγιώτης

 

1ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης

 

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Βαξεβάνης Αναστάσιος, Βεάζογλου Νικόλαος, Ευθυμιάδης Φώτιος, Κερτσούκου Κλαουντόρ, Κουρής Βασίλειος

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Γιώργος Κορδογιάννης

 

Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

 

 

Τα στάσιμα κύματα είναι διαταραχές που δημιουργούνται σε ένα ελαστικό μέσο στο οποίο τα κύματα συναντιούνται με τα ανακλώμενα στα όρια του μέσου. Η συνάντηση των κυμάτων δημιουργεί διαφορετικά πλάτη ταλάντωσης στα σημεία του μέσου. Σε κάποια σημεία τα πλάτη μηδενίζονται. Αν τα κύματα αυτά δημιουργηθούν από έναν ταλαντωτή σε μεταλλική πλάκα σκεπασμένη με ρινίσματα σιδήρου, στα σημεία που το πλάτος είναι μηδέν θα συσσωρεύεται σίδηρος δημιουργώντας συμμετρικές εικόνες με γεωμετρικά σχήματα. Ο ErnstChladni ο πατέρας της ακουστικής ασχολήθηκε με το θέμα αναλυτικά μελετώντας και την επίδραση της συχνότητας του διεγέρτη. Ας δούμε λοιπόν αυτά τα «αμμώδη» κύματα!                                                                

 

 

Ένα χάρτινο κουτί ένα CDκαι λίγο αλουμινόχαρτο είναι τα υλικά που χρειάζονται για να κατασκευάσουμε ένα πολύ καλό φασματοσκόπιο που δείχνει φάσματα εκπομπής & απορρόφησης.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Ζαραδούκα Δήμητρα, Κακαρώνης Γιάννης, Κολλά Μαρία, Τσομπανέλλη Γαβριέλα.

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Ρούγγος Γιώργος

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Αλτιπαρμάκη Γεωργία, Ζαφειρίου Σάββας, Τάταρης Μάρκος

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Μαμουλέλλης Στρατής

 

Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης

 

 

ΟιμικροελεγκτέςArduinoπαίρνουνπληροφορίεςαπότοπεριβάλλονήπρογραμματίζονται, καιελέγχουνφυσικάαντικείμενα. Σανσχέδιοεργασίαςπροτείνεταιηδημιουργίαεφαρμογώνγιατονέλεγχοαυτοματισμώνμετηχρήσηαισθητήρωνμέσασεέναμοντέλοσπιτιούπουκατασκευάζουνοιμαθητές.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: ΚομνηνόςΔημήτρης, ΘεοδοσίουΦραγκούλης, ΤσομπάνηΕύα, ΘωμαίδηςΑναστάσιος, ΒιόλατζηςΘανάσης, ΜπέτιΓαβριήλ, ΚαλδέληΚατερίνα, ΧαραλάμπουςΓιώργος, ΧαλκιώτηΙωάννα, ΣαραντινούΜαρία, ΣπάθηΔανάη, ΑξήςΑνδρέας, ΜπλέτσαΜαριαΤαξιαρχουλα, ΚανελήςΠαναγιώτης, ΔημούδαΚατερίνα, ΚοκκινέλληςΔημήτρης, ΓιοβανόπουλοςΠροκόπης, ΚρητικόςΑριστείδης.

 

ΝτικράνΜατοσιάν,ΙάκωβοςΜαστρογιάννης,Σοφία Σωτηρίου.

 

 

ΜικρέςεφαρμογέςΦυσικής. Ψάχνουμε, φτιάχνουμεκαικαταλαβαίνουμε και αξιοποιούμε αυτάπουυπάρχουνγύρωμας. (Ανθρώπινημπαταρία, Μορφέςομίχλης, Τοπολλαπλόείδωλο, Ταθερμικάκύματα)

 

Συμμετέχοντεςμαθητές:ΠασπάτηΕλένη, ΜαντζάρηΕυσταθία, ΧαλκιώτηΙωάννα, ΣαραντινούΜαρία, ΒιόλατζηςΘανάσης, ΣπάθηΔανάη, ΜπέτιΓαβριήλ

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΣοφίαΣωτηρίου

 

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Μιχαλάκης Βύρων, Κουγιουμτζόγλου Αθανάσιος, Βαφέας Ταξιάρχης, Νιάνιος Ευστράτιος, Καραμβάλης Νικόλαος, Βασίλαρος Παναγιώτης, Καμπουρόπουλος Ιωάννης, Ποδηματής Μαρίνος, Μαυραντώνης Δημήτριος.

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Αϊβαλιώτης Δημήτρης

 

Κεντρική Σκηνή

 

ΓΕΛ Αγιάσου

 

 

Στα πλαίσια ενός πολιτιστικού προγράμματος που πραγματοποιήθηκε στο Λύκειο Αγιάσου το σχολικό έτος 2009 ? 2010 σκεφτήκαμε με τους μαθητές να επιτύχουμε ό,τι δεν έχει κατορθώσει ακόμα η Φυσική, την ?ενοποίηση?. Την ενοποίηση όχι όμως των δυνάμεων, αλλά της φυσικής, των μαθηματικών, της Αγιασώτικης σάτιρας, της ντοπιολαλιάς και της καυστικής διάθεσης που αναδύεται μέσα από το φημισμένο Αγιασώτικο παρατσούκλι χαρακτηριστικό της Αγιασώτικης κοινωνίας.

 

Οι μαθητές κατέγραψαν πρόσωπα της Φυσικής και των μαθηματικών που τους έκαναν εντύπωση, αξιολογώντας όχι μόνο το επιστημονικό τους έργο, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα τους. Σε αρμονία με την μακροχρόνια τοπική παράδοση της Αγιάσου, με Αριστοφανική δεξιότητα, σατίρισαν ?αναλέτητα? σε Ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, μεγάλες μορφές της Φυσικής και των Μαθηματικών, τους έδωσανπαρατσούκλια και έφτιαξαν τις καρικατούρες τους. Την Παράσταση θα την παρουσιάσουν τα αδέλφια των αρχικά συμμετεχόντων μαθητών που τώρα είναι όλοι φοιτητές.

 

ΟΣυμμετέχοντες μαθητές: Καρακωνσταντή Ιωάννα, Κοτσκουδής ? Βουρλής Μιχάλης, Πατεινέλλη Μαρία (μαθητές της Α Λυκείου) Συνοδεία κιθάρας: Κεφάλα Μαρία, Χατζέλλη Ταξιαρχούλα

 

Υπεύθυνος καθηγητές: Στυλιανίδης Στυλιανός,, Παλαιολόγου Ελένη

 

Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

 

 

Το ποτηρόφωνο δημιουργήθηκε το 1741 από τον Ιρλανδό RichardPockrich , που είναι γνωστός ως ο πρώτος βιτρουόζος των μουσικών ποτηριών. Με τα μουσικά ποτήρια οργανώνονται μουσικές παραστάσεις στην Ευρώπη εδώ και 300 χρόνια. Μεταξύ εκείνων που έγραψαν μουσική για ποτήρια κι έδωσαν συναυλίες με αυτά περιλαμβάνονται και μερικοί διάσημοι συνθέτες, όπως και ερασιτέχνες μουσικοί. Ο Μότσαρτ έδωσε την πρώτη του συναυλία με ποτήρια όταν ήταν 17 χρονών. Το όργανο παίζεται με δύο τρόπους: είτε τρίβοντας ένα βρεγμένο δάχτυλο (το δείκτη ή τον μέσο) στο χείλος των ποτηριών, είτε με ένα δοξάρι με το οποίο τρίβουμε στο ίδιο σημείο τα ποτήρια.

 

Συμμετέχοντες μαθητές: Αλτιπαρμάκη Γεωργία, Ζαφειρίου Σάββας, Τάταρης Μάρκος

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Μαμουλέλλης Στρατής

 

ΕΚΦΕ ΛΕΣΒΟΥ

 

Γ. ΜΟΥΡΑ 10 81100 ΜΥΤΙΛΗΝΗ

 

Tel 2251048260

 

Fax 2251048272

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Επισκεφθείτε μας στην τοποθεσία Web

 

http://ekfe.les.sch.gr/