Εκτύπωση

Στις 16/2/2011 έγινε δειγματική διδασκαλία μαθηματικών σε μαθητές της Α' τάξης του Λυκείου με την χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού Geogebra.

gewmetria1

Αρθρο από την εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ:

Και η Γεωμετρία έγινε? παιχνίδι

17/02/2011

Ένα διαφορετικό μάθημα Γεωμετρίας παρακολούθησαν χθες το πρωί οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης. Με τη βοήθεια του μαθηματικού τους, Δημήτρη Κουφού, αλλά και τη συμβολή του συμβούλου Μαθηματικών του Νομού, Δημήτρη Ζαχαριάδη, για πρώτη φορά έλυσαν τις ασκήσεις τους για μια ολόκληρη διδακτική ώρα όχι στο γνωστό τους μέχρι τώρα πίνακα, αλλά με τη χρήση τού «GeoGebra», ενός ειδικού προγράμματος που απαιτεί τη χρήση μόνο ενός υπολογιστή.

Ήταν μια «υποδειγματική διδασκαλία», όπως εξήγησε στο «Ε» ο κ. Κουφός, λίγο πριν μπει με τους μαθητές του στην τάξη για να τους δείξει την καινοτόμο αυτή μέθοδο. Την τελευταία προσπαθεί να διδάξει εδώ και λίγο διάστημα σε όλους τους καθηγητές του Νομού ο σύμβουλος Μαθηματικών Δημήτρης Ζαχαριάδης. «Κάνουμε μια προσπάθεια και παράλληλα έρευνα, ώστε να δούμε την επιτυχία ένταξης του συγκεκριμένου προγράμματος στη διδασκαλία», μας είπε ο τελευταίος.


gewmetria3 Το χθεσινό μάθημα
Το «GeoGebra» έχει πάρει το όνομά του από τα τρία πρώτα γράμματα της λέξης «Γεωμετρία» και την κατάληξη της λέξης «Άλγεβρα». Με διαδραστικό τρόπο, έρχεται να δείξει στους μαθητές την πρακτική εφαρμογή των θεωρημάτων των Μαθηματικών και να λειτουργήσει σαν εργαλείο στην τάξη τους. Η Α΄ τάξη του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης «έλυσε» χθες το πρωί, με τη βοήθεια των δύο εκπαιδευτικών, όλες τις ασκήσεις του φύλλου εργασίας της πάνω στη θεματική ενότητα «Εφαρμογές Παραλληλογράμμων», με τη χρήση του προγράμματος αυτού. Όσα διδάχτηκαν εντάσσονταν στην κανονική τους ύλη, ο τρόπος που τα διδάσκονταν όμως φάνηκε πως είχε γίνει για τα ίδια πολύ πιο ενδιαφέρων. Έτσι, ο ενθουσιασμός των μαθητών, που δεν ήθελαν να βγουν από την αίθουσα ούτε όταν χτύπησε το κουδούνι για διάλειμμα, έδειξε πως μάλλον δε θα είναι δύσκολο το να ενταχθεί το πρόγραμμα στο κανονικό πλαίσιο διδασκαλίας.
«Η υποδειγματική διδασκαλία πήγε πολύ καλά, αν και θέλαμε ακόμη λίγο χρόνο για να την ολοκληρώσουμε. Ήταν και για εμάς κάτι πρωτόγνωρο, γιατί τώρα το ξεκινάμε. Ήταν σαν ένα πρώτο βήμα για να μπούμε στη διαδικασία του διαδραστικού πίνακα», είπε στο «Ε» μετά την παρουσίαση ο κ. Κουφός. «Εκείνο που έχει σημασία», προσέθεσε, «είναι ότι τα παιδιά ζήτησαν να τους δώσουμε μέσω e-mail ό,τι κάναμε, για να το δουλέψουν και στο σπίτι τους, όπου εύκολα μπορούν να κατεβάσουν το πρόγραμμα από το ίντερνετ.»

Παράλληλα με την «παραδοσιακή» μέθοδο
Αυτό που τονίστηκε, πάντως, τόσο από τους δύο εκπαιδευτικούς όσο και από τα ίδια τα παιδιά, είναι πως σίγουρα θα πρέπει να διατηρηθεί και η παραδοσιακή μέθοδος του πίνακα, αφού, το συγκεκριμένο τουλάχιστον μάθημα, απαιτεί και το να γίνονται εργασίες με το χέρι. «Θα πρέπει να προχωρήσει το ένα μέρος, χωρίς να απαρνηθούμε και το άλλο. Δεν είναι απαραίτητο να γίνεται μόνο έτσι η διδασκαλία, αλλά το πρόγραμμα αυτό να είναι μόνο τμήμα της και η υπόλοιπη να γίνεται παραδοσιακά», τόνισαν χαρακτηριστικά ο κ. Κουφός και ο κ. Ζαχαριάδης.

gewmetria2

Μέχρι στιγμής, αντίστοιχες διδασκαλίες έχουν γίνει επιπλέον στο 5ο Γενικό Λύκειο και το Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης, καθώς και σε αυτό της Πέτρας, ενώ προγραμματίζονται και άλλες, ώστε οι καθηγητές που θα εκπαιδευτούν στο πρόγραμμα να μπορούν να το παρουσιάσουν στη συνέχεια στις τάξεις τους. Ήδη, πάντως, στο Λύκειο της Μόριας η συγκεκριμένη μέθοδος εφαρμόζεται τακτικά, αφού ο εκεί καθηγητής, Ντιγκράν Ματοσσιάν, έχει ήδη αποκτήσει εξοικείωση με το πρόγραμμα.