Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

10 «Ευρωβουλευτές» από Λέσβο και Λήμνο στο Ευρωκοινοβούλιο της Euroscola

 

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015
 
Η αποστολή του βορείου Αιγαίου έξω από το Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο

Μαθητές, 24 στον αριθμό από τους οποίους 10 από σχολεία της Λέσβου και της Λήμνου καθώς και δύο εκπαιδευτικοί ήταν η φετινή συμμετοχή των  Λυκείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, στο Πρόγραμμα Euroscola.

Ας σημειωθεί πάντως πως οι μαθητές της αποστολής από το βόρειο Αιγαίο διακρίθηκαν στο Eurogame, στο οποίο και απέσπασαν το πρώτο μετάλλιο!

24 παιδιά λοιπόν από το βόρειο Αιγαίο συμμετείχαν την περασμένη Πέμπτη 16 Απριλίου στην ημερίδα Euroscola στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο. Συνολικά συμμετείχαν σε αυτήν περίπου 500 μαθητές και εκπαιδευτικοί από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συγκεκριμένα από Αυστρία, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρο, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία και Ισπανία.

Θεματικές εργασίες
Οι έξι θεματικές ενότητες που καλύφθηκαν στις πολύγλωσσες ομάδες εργασίας ήταν οι ακόλουθες:  Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ελευθερία ενημέρωσης και αγωγή του πολίτη. 2015 - Ευρωπαϊκό έτος ανάπτυξης.

 Το μέλλον της Ευρώπης. Μετανάστευση και κοινωνική ένταξη. Και απασχόληση των νέων.

«Ήταν μια μοναδική εμπειρία για όσους συμμετείχαμε στη συνάντηση αυτή» λέει η μαθήτρια του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης Χρυσούλα Δάμη που ταξίδεψε στο Στρασβούργο.

Και προσθέτει πως «στο Στρασβούργο ένιωσε τη μοναδική αξία της επικοινωνίας και του διαλόγου ανάμεσα στους νέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ανάλογη και η εμπειρία όπως αυτήν εκφράζει άλλη μια μαθήτρια του 3ου Λυκείου, η Μερόπη Κυριάκη. Όπως λέει «η εμπειρία ήταν μοναδική λόγω του κλίματος που επικρατούσε αλλά και της δυνατότητας για συνεργασία που αναδείκνυε η συνάντηση».

Εδώ ας σημειωθεί ότι στη διάρκεια της Ολομέλειας της Συνάντησης η Μερόπη Κυριάκη ζήτησε και πήρε το λόγο αναφορικά με το θέμα της μετανάστευσης και της κοινωνικής ένταξης των μεταναστών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Ένιωσα την ανάγκη» λέει στο «Ε» η μαθήτρια «να παρέμβω και να μιλήσω για τα όσα έχουν πλημμυρίσει τις οθόνες των τηλεοράσεων τις τελευταίες μέρες. Αλλά και τα όσα ζούμε ιδιαίτερα εμείς οι νησιώτες κάθε μέρα.

Να μιλήσω για την ανάγκη ενίσχυσης των δοκιμαζόμενων αυτών ανθρώπων αλλά και των κρατών που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση και είναι η Ελλάδα και η Ιταλία, δοκιμαζόμενες οικονομικά χώρες του ευρωπαϊκού Νότου».

Τι είναι
Ο θεσμός Euroscola δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να ανταλλάξουν πληροφορίες σε μία ξένη γλώσσα (αγγλικά ή γαλλικά), ενώ συνάμα υπογραμμίζεται η σημασία τής διαπολιτισμικής συνεργασίας.

Επιπλέον, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν την περιοχή απ? όπου προέρχονται, γεγονός που προσδίδει μεγαλύτερη ποικιλία και εμπλουτίζει τον πολιτιστικό διάλογο.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέσπισε το πρόγραμμα αυτό το 1989. Κάθε χρόνο οι ημερίδες Euroscola δέχονται χιλιάδες μαθητές ηλικίας μεταξύ 16 έως 18 ετών από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να περάσουν μία ημέρα στο Στρασβούργο και να βιώσουν εμπειρικά το έργο των βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Οι μαθητές συμμετέχουν σε μια διαδικασία λήψης αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω συζητήσεων στο ημικύκλιο, σε διαπραγματεύσεις με τους συμμαθητές τους, καθώς και στην ψηφοφορία και την έγκριση ψηφισμάτων για θέματα της ευρωπαϊκής επικαιρότητας.

Από τη Λέσβο συμμετείχαν οι μαθητές Αγγελική Παρασκευά του 4ου Λυκείου Μυτιλήνης, Ευαγγελία Ζυμβραγουδάκη του Λυκείου Πλωμαρίου, Νικόλας Γιαννακίδης και Ευθαλία Κελαϊδίτη του 5ου Λυκείου Μυτιλήνης, Χριστιάννα Αμέρσα Καλλιόπη Μπόϊντενς του Λυκείου Καλλονής, Μερόπη Κυριάκη και Χρυσούλα Δάμη του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, Αλκιβιάδης Ραφαήλ Κουλουμαργιέτος από το 2ο Λύκειο Μυτιλήνης και Ιωάννα Δανάη Καρακούση από το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης.

Από τη Λήμνο συμμετείχε η μαθήτρια Μαρία Νηστευτοπούλου από το Λύκειο Μούδρου.
Την αποστολή από το βόρειο Αιγαίο συνόδευσαν εκπαιδευτικοί μεταξύ των οποίων η Ζαννίδου Πελαγία του 5ου Λυκείου Μυτιλήνης.

«Εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς μας για την εξαιρετική εκπροσώπηση σε κάθε δραστηριότητα που τους ανατέθηκε.

Η προσεγμένη παρουσία των μελών της αποστολής μας στις ομάδες εργασίας, η υποδειγματική τους συμπεριφορά, το υψηλό επίπεδο γλωσσομάθειας, οι εύστοχες απόψεις και ερωτήσεις τους, καθώς και το μετάλλιο που έφεραν στην ακριτική περιοχή μας αποτελούν τιμή για την Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου» σημείωσε με χθεσινή του ανακοίνωση ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου Αριστείδης Καλάργαλης.

Πηγή: http://www.emprosnet.gr/article/71860-perifani-mathitiki-apostoli-sto-strasvoyrgo (12/5/2015)

http://www.emprosnet.gr/article/70578-kai-mia-shesi-me-cern

Και μια σχέση με το? CERN!

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
 
Οι μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης Λαμπρινίδης, Παλαμουτσή, Δαγγέλη, Γκιγκιλίνης και Σέντας

Μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης συμμετείχαν στο παγκόσμια γνωστό πρόγραμμα φυσικής, το 11ο International Particle Physics Masterclass 2015.

Ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές Λυκείων και γίνεται σε συνεργασία Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με το CERN, στο θέμα της εκλαΐκευσης της γνώσης της Φυσικής των στοιχειωδών σωματιδίων.

Οι μαθητές μας που συμμετείχαν στο σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ήταν οι Γκιγκιλίνης Μανόλης, Δαγγέλη Ολυμπία, Λαμπρινίδης Μιλτιάδης, Παλαμουτσή Αναστασία και Σέντας Γεώργιος, ενώ την ομάδα των 120 μαθητών του σεμιναρίου, στη ζωντανή σύνδεση με πέντε ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, Πολυτεχνεία και το CERN εκπροσώπησε ο μαθητής της Β΄ τάξης Μανόλης Γκιγκιλίνης.


 

Με ανακοίνωσή της χθες η διεύθυνση του Σχολείου εκφράζει τις ευχαριστίες της, στον καθηγητή του Τομέα Φυσικής του ΕΜΠ Νίκο Τράκα, για τη συνολική του ηθική και οικονομική υποστήριξη, την HSW, που μέσω του πρακτορείου του Ηλία Πίκουλου, πρόσφερε σημαντική έκπτωση στα εισιτήρια για τη μετακίνηση των μαθητών και των συνοδών και στους γονείς Θεόδωρο Σέντα και Δαγγέλη Κομνηνό, οι οποίοι συνόδεψαν τα παιδιά στο ταξίδι τους αυτό στην πλέον σύγχρονη γνώση της Φυσικής και των Μαθηματικών