Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

Εφαρμογές Υπολογιστών

Καθηγητής: Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.@sch.gr)

Εργασία

Δημιουργία ιστολογίου

Εισαγωγικά:

Η λέξη «weblog» προέρχεται από το συνδυασμό δύο λέξεων: web που σημαίνει Διαδίκτυο και «log» που σημαίνει καταχώρηση. Συνήθως χρησιμοποιείται η σύντμηση «blog». Blogging ονομάζεται η διαδικασία δημιουργίας και φόρτωσης πληροφοριών σε ένα blog, ενώ ο δημιουργός λέγεται blogger.

Τα blogs ή ιστολόγια, όπως λέγονται στα Ελληνικά, είναι εικονικά ημερολόγια που αποθηκεύονται στο Διαδίκτυο και μπορούν να δημιουργηθούν πολύ εύκολα από οποιονδήποτε καθώς δεν χρειάζονται ειδικές τεχνικές γνώσεις για τη δημιουργία τους. Τα blogs αποτελούνται γενικά από κείμενο και εικόνες και μπορεί να έχουν μορφή ημερολογίου.


Τα ιστολόγια βρίσκονται σε διάφορους ιστοχώρους όπου τα άτομα μπορούν να εγγραφούν ως μέλη, και μετά να δημιουργήσουν και να δημοσιεύσουν τα blogs τους καθώς και σχόλια στις καταχωρήσεις άλλων. Τα blogs μπορεί να τα δει είτε το ευρύ κοινό είτε μόνο μια επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων, που έχουν σε τέτοια περίπτωση πρόσβαση σε κάποιο συγκεκριμένο ιστολόγιο.

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 70 εκατομμύρια blogs. Τον Απρίλιο του 2007, ο ρυθμός δημιουργίας νέων ιστολογίων έφτανε τα 1,4 νέα blogs ανά δευτερόλεπτο! Τα στοιχεία αυτά, που προέρχονται από τη μηχανή αναζήτησης blog Technorati, είναι ενδεικτικά της ραγδαίας διάδοσης αυτών των ηλεκτρονικών ημερολογίων. Θέτουν όμως και προβληματισμούς καθώς τα λεγόμενα splogs (ψεύτικα και spam blogs) που δημιουργούνται καθημερινά, υπολογίζονταν τον Απρίλιο του 2007 σε 3,000 έως 7,000 ιστολόγια.

Βασικός προβληματισμός σε σχέση με τα blogs είναι ότι κυρίως οι νέοι δημοσιεύουν φωτογραφίες τους, προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες και στοιχεία των φίλων τους καθώς και λεπτομέρειες γύρω από την καθημερινή τους ζωή που μπορεί να διαβαστούν από οποιονδήποτε στο Διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πολύ εύκολα κακόβουλοι άνθρωποι μπορούν απλά και χωρίς κόπο να μάθουν λεπτομέρειες για ένα νέο ή μια νέα, για τις συνήθειές του, τα χόμπυ του, τις αγαπημένες ασχολίες του κ.λ.π., έτσι ώστε να μπορούν να τον προσεγγίσουν πολύ εύκολα.

Είναι λοιπόν πολύ βασικό να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν κάποιες προσωπικές μας πληροφορίες που δεν πρέπει ποτέ να δημοσιεύουμε στο Διαδίκτυο. Επίσης, είναι πολύ βασικό να κατανοήσουμε ότι από την στιγμή που μια πληροφορία εισάγεται σε κάποια ιστοσελίδα παύει να είναι προσωπική και γίνεται δημόσια. Και ας μην ξεχνάμε ότι πολύ εύκολα οι φωτογραφίες μας μπορούν να αποθηκευθούν σε οποιοδήποτε υπολογιστή και να χρησιμοποιηθούν χωρίς να το γνωρίζουμε σε κάποια άλλη ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, μια νεαρή κοπέλα που είχε δημοσιεύσει στο προσωπικό της blog μια φωτογραφία της, βρέθηκε ξαφνικά να ποζάρει σε ναζιστικό site. Ποιος θα το φανταζόταν; Και όμως είναι πολύ απλό.

Μερικοί τρόποι με τους οποίους τα ιστολόγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία είναι:

  • Πίνακας Ανακοινώσεων
  • Ανάρτηση οδηγιών
  • Βήμα προβληματισμού και διάλογου
  • Χώρος συνεργασίας
  • Δημοσίευση εργασιών

Πηγή: http://www.saferinternet.gr

Δραστηριότητα:

  • Δημιουργήστε (αν δεν έχετε ήδη) ένα λογαριασμό στο gmail http://gmail.google.com/
  • Ο πρόεδρος της τάξης θα συνδεθεί στο www.blogger.com και θα δημιουργήσει ένα ιστολόγιο  με θέμα «Η Ζωή στη Μυτιλήνη: Με τη ματιά του μαθητή»
  • Μέσω του www.blogger.com θα δηλωθούν ως συντάκτες και οι υπόλοιποι συμμαθητές του τμήματος
  • Κάθε συντάκτης-μαθητής θα πρέπει να υποβάλλει στο blog 3 άρθρα (τουλάχιστον 100 λέξεις) και να κάνει σχόλια σε άλλα 3 άρθρα του ιστολογίου (δημοσιεύοντας και εικόνες, βίντεο ή ότι άλλο επιθυμεί)
  • Θα ακολουθήστε την καταχώρηση του blog στην πύλη των ελληνικών blog http://blogs.sync.gr
  • Προθεσμία ολοκλήρωσης της εργασίας: 30 Οκτωβρίου