Translate us!  

Greek Bulgarian Dutch English French German Hungarian Italian Romanian Spanish
   

RSS feed  

   

EU flag-Erasmus vect POSΕυρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗiky

3ο Λύκειο Μυτιλήνης

1η Κινητικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού-Σεμινάριο κατάρτισης

«Teaching through 21st Century Methodologies»

Πράγα 5/1-9/1/2015

Prague2

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 1η κινητικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού, του σχεδίου του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1. Η πρώτη κινητικότητα αφορούσε την παρακολούθηση εκπαιδευτικού σεμιναρίου με τίτλο «Teaching through 21st Century Methodologies».

Στα πλαίσια του επιμορφωτικού σεμιναρίου που διεξήχθη στην Πράγα της Τσεχίας και απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων,  έγινε λόγος για τις σύγχρονες  μεθόδους  διδασκαλίας του 21ου αι.  και ιδιαίτερα για τη χρησιμότητα της ενσωμάτωσης  των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Δόθηκε έμφαση στην ανάγκη εκπαίδευσης των νέων για την απόκτηση δεξιοτήτων απαραίτητων στην ενήλικη ζωή τους, που δεν έχουν να

 

κάνουν μόνο με την επαγγελματική τους επάρκεια και κατάρτιση , αλλά και τη στάση τους ως υπεύθυνων πολιτών που διαθέτουν κριτική σκέψη για την λήψη αποφάσεων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών του σεμιναρίου έγινε σαφές ότι μια διδασκαλία που επικεντρώνεται στις ανάγκες των νέων, όταν μάλιστα ενσωματώνει τη χρήση των νέων τεχνολογιών, διδάσκει τους μαθητές να συνεργάζονται  μεταξύ τους, να επικοινωνούν αποτελεσματικότερα και αμεσότερα, να ερευνούν, να μοιράζονται πληροφορίες και να τις αξιοποιούν για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων της σύγχρονης ζωής.  Με άλλα λόγια εκπαιδεύει τους νέους να είναι ολοκληρωμένοι πολίτες της σύγχρονης εποχής.

Η εναρμόνιση της διδακτικής πρακτικής  με το σύγχρονο τρόπο ζωής που διαρκώς εξελίσσεται χάρη στις νέες τεχνολογίες και την κοινωνία της πληροφορίας δίνει κίνητρο για μάθηση και έρευνα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και ανοίγει παράθυρο στον πραγματικό κόσμο.

Οι Στόχοι της κινητικότητας ήταν:  

Prague

  • Υποστήριξη της ένταξης των συμμετεχόντων στην κινητικότητα ώστε να αναπτύξουν νέες ικανότητες προς όφελος του σχολείου, δ

     

    ιδακτικού προσωπικού και των μαθητών.
  • Διαπίστωση μαθησιακών αποτελεσμάτων που επιτελέστηκαν κατά τη διάρκεια της κινητικότητας.
  • Βελτίωση της ικανότητας χρήσης της αγγλικής γλώσσας των εκπαιδευτικών και χρήση σύγχρονων μεθοδολογιών κατάλληλα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Απόκτηση της εμπειρία της διδασκαλίας μέσω σύγχρονων μεθοδολογιών.
  • Συναίσθηση της ομιλίας αγγλικών ως πλεονέκτημα για την προώθηση της σταδιοδρομίας τους ή για τη διδασκαλία επιλεγμένων θεμάτων τους στα αγγλικά, χρησιμοποιώντας CLIL.
  • Μάθημα δομημένο σε διαφορετικές εκπαιδευτικές ενότητες, καθεμία από τις οποίες καλύπτει μια διαφορετική πτυχή της μεθοδολογίας του 21ου αιώνα (τρόπος σκέψης, τρόπους εργασίας, εργαλεία για την εργασία, τις δεξιότητες για τη ζωή στον κόσμο).
  • Πρακτικές δραστηριότητες συμπληρωματικές στο να εμπνέουν συζητήσεις σχετικά με τον τρόπο για καλύτερο στυλ διδασκαλίας για την εξυπηρέτηση του 21ου αιώνα μαθητικού δυναμικού.
  • Εργασία με παιδιά με ειδικές ανάγκες και την ένταξή τους.
  • Καλές πρακτικές εργασίας με ταλαντούχους και χαρισματικούς μαθητές (π.χ. CLIL), καθώς και με τα παιδιά με διάφορες ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

     

  •  

    Θεωρητικές πληροφορίες για να δημιουργία και διδασκαλία αποτελεσματικών μαθημάτων κατάλληλα για το στυλ μάθησης του 21ου αιώνα.
  • Πρακτική, προσέγγιση που θα εμπλέξει τους εκπαιδευτικούς και θα τους δώσει μια ιδέα για το τι είναι να συμμετέχουν σε συνεργατικές και δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Ενσωμάτωση της υπάρχουσας γνώσης και εμπειρίας των εκπαιδευτικών, σε μια προσπάθεια να δημιουργίας ενός θετικού περιβάλλοντος μάθησης.
  • Παραγωγή υλικού για το μάθημα σύμφωνα με τις υπόβαθρο και τις ανάγκες του δασκάλου. Παρουσίαση των πληροφοριών, καθοδήγηση των εκπαιδευτικών μέσα από τα πρακτικά στοιχεία, σχόλια και προτάσεις.

     

  • Ολοκλήρωση βιβλίου εργασίας για την προσωπική αναφορά του δασκάλου και σχέδια μαθήματος κατάλληλα για τις τάξεις/απαιτήσεις των μαθητών, η οποία μπορεί να ενημερώνεται διαρκώς στα σχολεία τους.
  • Ανταλλαγή ιδεών / εμπειριών με άλλους εκπαιδευτικούς.

Prague1

Οι επιμορφούμενοι παρακολούθησαν το θεωρητικό μέρος από τους εισηγητές, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες μετέχοντας σε πολλά workshops, επισκέφτηκαν εκπαιδευτικές μονάδες αλλά και τοποθεσίες εναλλακτικής εκπαίδευσης (μουσεία, γκαλερί κλπ) και συμμετείχαν ενεργά στην υλοποίηση σχετικών έργων στα πλαίσια του σεμιναρίου, έτσι ώστε να διαπιστωθούν και να επιλυθούν διάφορα προβλήματα ή δυσκολίες κατά την χρήση τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών των διαφόρων κρατών και η εξάσκηση στη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας. Ακολούθησε παρουσίαση των έργων, αξιολόγησή τους, συζήτηση και εξαγωγή τελικών συμπερασμάτων πάνω στους τρόπου αξιοποίησής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στην κινητικότητα συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.